Thom Kruiper vraagt info voor boek “Helders Broek”

Thom Kruiper was een geïnteresseerd bezoeker op onze Open Huis Dag van 29 december jl. Thom is al enkele jaren bezig met historisch onderzoek naar het grote buitengebied Hellendoorn Broek (Helders Broek). Thom is historicus en deed onderzoek naar zijn eigen familiestamboom en kwam uiteraard uit bij opa en oma Ten Brinke aan de Tunnelweg. Thom doet ook onderzoek naar wie allemaal buren waren van zijn familie en welke boerderijen en huizen er hebben gestaan. Ook is hij op zoek naar verhalen en anekdotes over het Helders Broek.

Heb je foto’s of informatie over het Helders Broek, schroom dan niet om contact met ons op te nemen
. We zijn iedere maandagmorgen van 9.30 uur tot 11.30 uur aanwezig in ons archief, in de bovenruimte van Het Kruuspunt. Uiteraard kun je ook reageren via deze facebooksite of via ons e-mailadres info@stichtingmarkehaarle.nl.

Thom schrijft ons dat hij op de Open Huis…  “Alweer een heel eind verder is gekomen wat betreft losse eindjes in het gebied. Dankzij de informatie van Eef Wiggers, die opgroeide in de Koershoek, met de beeldbank van Haarle naast hem geopend, ben ik achter allerlei familieconnecties gekomen in het Hellendoorns Broek”.

door stichting Marke Haarle