Stichting Marke aanwezig bij open monumentendag 2016

OpenMonumentendagBanner

Open Monumentendag wordt georganiseerd door de verschillende werkgroepen in de kernen van de gemeente Hellendoorn, vertegenwoordigd in de Kerngroep Open Monumentendag Hellendoorn.  Stichting Marke Haarle vertegenwoordigt ons dorp.

Het landelijke thema voor dit jaar is “Iconen en symbolen”.

iconenSymbolen

Op de Open Monumentendag organiseert Stichting Marke Haarle van 11.00 tot 16.00 uur een aantal activiteiten rond dit thema in Sportorant Sprengendal, zoals:

• een doorlopende powerpointpresentatie over iconen en symbolen van Haarle vroeger en nu;
  • een expositie van geschilderde iconen door dhr. Verweij;
  • het werken met glas in loodtechnieken door Timo Besten;
  • bijzondere 3D-plattegronden van Haarle (Clemens Weijkamp);
  • film over de geschiedenis van Huis Sprengenberg (Palthetoren);
  • sporticonen uit verleden en heden (Kea Bouman, Frank Hosmar, Millenniumteam s.v. Haarle, Renske Geertman, Teije ten Den);
  • fotoalbums van meester Weijkamp;
  • familieboeken uit ons archief;
  • René Bergboer geeft een demonstratie met drones;
  • Ton Vloedgraven komt zijn biljartkunsten vertonen;

mariaBij de familie Schootuiterkamp, Almeloseweg 11A, kunt u de pas ingewijde Mariakapel bezoeken, de tuin en de geëxposeerde religieuze beelden bekijken.

Dit en nog veel meer maken een bezoek aan de Open Monumentendag beslist de moeite waard. We hopen u te kunnen begroeten op zaterdag 10 september!

door stichting Marke Haarle